lördag 21 augusti 2010

Bihåleinflammation!?

På kvällarna känns det som om skiten jag dras med är över men så fort jag har lagt mig och sovit någon timme så har jag svullnat upp igen. *suck* Inatt vaknade jag och hade skit ont runt öronen och i huvudet samt svullen i halsen så att jag knappt kunde svälja. Var tvungen att ta in en av våra STORA soffkuddar och lägga i sängen för att komma upp en bit.

Nu i morse blev det att slå en signal till 1177, som jag för övrigt har väldigt lite respekt för. Deras telefonsystem SUGER!!! Ringer och får höra att jag står i kö, ett pip senare så kommer en ny röst och berättar att det är många som ringer just nu, var god försök senare. Tut Tut Tut! Va, jag stod ju i kö... Försökte 3-4 gånger till med samma resultat, sedan kom jag fram så långt att jag fick knappa in mitt personnummer och fick då veta att jag har plats 11 i kön och de förväntas kunna svara om 20 minuter!!! *suck* ja ja det är väl bara att sitta snällt och vänta... Ett het tips till 1177, kolla systemet försäkringskassan har. Där kan man knappa in sitt telenummer så ringer de upp när det är ens tur, mycket bra!

Iaf fick prata med en väldigt trevlig sköterska som typ idiotförklarade läkaren på vårdcentralen. Enligt henne lät det som om jag skulle ha bihålsinflammation. Men enligt läkaren på VC var detta inget alternativ då Strep A provet inte visade nåt. Enligt sköterskan så visar inte dessa prover på om man har bihålsinflammation. Man blir smått förvirrad som okunnig, den ena säger en sak och den andra en annan. Men med tanke på att jag har väldigt lätt för att få bihålsinflammation så låter det rimligt, dock har det tidigare gånger börjat på lite andra sätt. Kanske därför jag inte själv trodde det kunde vara det från början men nu i dag börjar de vanliga symptomen komma.

Iaf ikväll fick jag en tid till läkarmottagningen på Kungsgatan, får hoppas att man träffar en mer kompetent läkare då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar