torsdag 19 augusti 2010

Virus

I tisdags morse vaknade jag och var alldeles öm vid öronen och käkarna. Skit tänkte jag, öroninflammation... Hade ju varit snorig i över 1½vecka så varför inte liksom, ge mig lite mer skit. Mot kvällen märker jag hur jag har svullnat upp kring kinderna och ser mer eller mindre ut som en hamster. :-( Suck, bara att ringa vårdcentralen imorgon bitti då.

Sagt och gjort, fick en tid bara några timmar senare. Nu har även halsen svullnat upp och jag ser ut att ha en "fat-suite" på mig. *gråter* Jag kommer dit, doktorn klämmer och känner och kör en lättare utfrågning. Jag får gå och ta några prover och sedan sätta mig och vänta. Lalalalaaaa

Läkaren kommer tillbaka och meddelar att proverna inte visade något och att det antagligen handlar om ett virus aka man kan inte göra något åt det förutom att dricka mycket, ta alvedon (eftersom jag är i välsignat tillstånd får man ju inte använda starkare saker så som ipren, citodon eller morfin) och vila mycket.

Åkte hem och grät lite lätt och bad Micke komma hem ifrån jobbet. Orkade verkligen inte ta hand om Gurra, var så trött och ville bara sova bort dagen. Gustav fick hänga med Micke på jobbet en stund. Skönt att han kan göra så lite ibland.

På kvällen sen känner jag hur värken i öronen blir värre och tänker att det är väl bara att ringa imorgon igen.
Vaknade i morse med mega ont i öronen och halsen var tjock som tusan. Ringer tillbaka till VC och där har de idag inga tider, men den snälla sköterskan skrev upp allt jag hade att berätta och skulle prata med läkaren och ringa tillbaka sen.

Ring ring och hon kan bara säga det att det inte är något de kan göra för jag har ingen feber eller någon huvudvärk. Det är ett virus! Vila, drick honungsvatten (tvi) och krya på dig! Tack, Tack!

Nu äntligen börjar värken släppa och svullnaden gå ner!!! Det kanske bara var ett virus, men det är så jäkla surt att inte veta vad det är som gör att man knappt vill gå ut till brevlådan... Ooooh well!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar